بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

طب نوین و سنتی مکمل یکدیگر هستند

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، شمس اردکانی اظهار داشت: با توجه به این که رشته طب سنتی اکنون در بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور تأسیس و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و خدمت رسانی در این رابطه در حال اجراست و با توجه به وسعت طب سنتی، روزنه‌های تازه‌ای برای علم پزشکی گشوده شده است.

وی با اشاره به این که طب سنتی یک مکتب توحیدی و کل نگر است، افزود: این طب برپایه سلامت جسم و روان استوار بوده و جنبه‌های مادی، معنوی و روحانی وجود را اعتلا می‌بخشد و با توجه به پیشینه دیرین و قوی، تأثیرات مهمی در امر سلامت دارد.

رییس دانشکده طب سنتی تاکید کرد: حمایت‌های پایدار و قاطعانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طب سنتی از یک سو و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه از سوی دیگر و نظر مساعد مسئولین به طب سنتی می‌تواند در پیشبرد سلامت افراد جامعه نقش قابل توجهی داشته باشد تا جایی که طب سنتی ایران مکملی بر طب نوین و طب نوین مکملی برای طب سنتی ایران شود.




تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1390برچسب:طب نوین و سنتی مکمل یکدیگر هستند,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

ببین بخند تا دنیا به روت بخنده






 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1390برچسب:ببین بخند تا دنیا به روت بخنده,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

معرفی فناوری های برتر 5 سال آینده

به گزارش بی باک به نقل از مهر، هیچ چیز به اندازه یک پیش بینی دقیق نمی تواند ذهن انسان را بر روی آینده متمرکز سازد، به ویژه زمانی که این پیش بینی ها درباره فناوری هایی باشند که زندگی روزانه انسانها را در سالهای در پیش رو و شاید در پنج سال آینده متحول خواهند ساخت. دلیل اهمیت بالای پیش بینی سالانه "پنج در پنج" شرکت IBM نیز به همین دلیل است، حتی اگر این پیش بینی ها درست از آب در نیایند.

IBM در واقع پیشگوی بسیار خوبی است و سابقه خوبی از خود به جا گذاشته است. این دوره پنجمین دوره از گزارش سالانه IBM از فناوری هایی است که در پنج سال آینده بیشترین تاثیر را بر روی زندگی انسانها خواهند داشت. این شرکت پیش بینی سال 2006 خود را بر روی رشد و توسعه طبابت از راه دور، ابزارهای موقعیت یاب متحرک، ترجمه مکالمات در زمان حقیقی و فناوری نانو متمرکز کرده بود. از این میان تنها پنجمین پیش بینی درست از آب در نیامد: توسعه محیط مجازی سه بعدی به شیوه ای که IBM انتظار آن را داشت توسعه نیافت.

جدیدترین پیش بینی های IBM که روز 19 دسامبر منتشر شده اند نیز در نوع خود توانایی بالقوه ای در برانگیختن مجادلات جدید در میان منتقدان و طرفداران فناوری دارند:

1- استفاده از انرژی انسانها: در پنج سال آینده ابزارهایی به صورت انبوه تولید خواهند شد که می توانند انرژی افراد را در حین راه رفتن یا دوچرخه سواری و یا حتی از عبور آب در میان لوله های خانه های مسکونی ذخیره کنند. حتی گرمایی که در مدار رایانه های شخصی ایجاد می شوند را نیز می توان ذخیزه کرد. مهندسان تا کنون کوله پشتی ها و کفشهای مولد برقی ابداع کرده اند که می توانند انرژی مورد نیاز ابزارهای الکترونیکی که افراد با خود حمل می کنند را تامین کنند. نمونه دیگر این فناوری ها پروژه انرژی امواج دریا است که توسط مهندسان IBM در ایرلند در دست تکمیل است.

نواقص: ساخت ابزارهای مولد انرژی کم هزینه کاری و در عین حال قابل حمل و راحت بسیار دشوار است. هم اکنون افراد بسیاری وجود دارند که احساس می کنند فناوری های متعدد دست و پای آنها را بسته است، در این صورت آیا می توانند بار اضافی دیگری را برای تولید انرژی به همراه خود حمل کنند؟

2- دیگر به رمز عبور نیازی نخواهد بود: در آینده به جای تلاش برای به خاطر آوردن تمامی رمزهای عبوری که در جهان آنلاین برای حفاظت از حریم خصوصی ایجاد کرده اید و در نهایت باز هم این نگرانی را دارید که فردی آن را شکسته و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند، فناوری هایی از قبیل شناسایی عنبیه، صورت و صدا در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. به گفته IBM، جهان بیومتریکها در حال ظهور است.

نواقص: استفاده از این فناوری ها کمی ترسناک به نظر می آید و خود می توانند به عنوان مزاحمتی جدید در حریم خصوصی انسانها دیده شوند. با این همه IBM معتقد است که می توان به واسطه آزاد گذاشتن کاربران در انتخاب استفاده از این فناوری ها عامل ترسناک آن را خنثی کرد.

3- خواندن ذهن دیگر یک رویا نیست: محققان سالها تلاش کرده اند تا شیوه هایی را برای کنترل ذهنی بازوهای روباتیک یا دیگر تجهیزات الکترونیکی بیابند تا بتوانند از طریق سیگنالهای مغزی انسان چنین تجهیزاتی را تحت فرمان مغز انسان درآورند و IBM باور دارد زمان طلایی استفاده از این فناوی پنج سال آینده خواهد بود. این پیشگویی به ویژه برای بیماران مبتلا به سندرم قفل شدگی می تواند خبر خوشی باشد زیرا راههای زیادی برای تعامل با جهان خارج در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. همچنین این فناوری می تواند راه حلهای زیادی را در رابطه با چالشهای پزشکی، از اوتیسم گرفته تا بازتوانی پس از سکته در اختیار پزشکان قرار دهد. بازی های رایانه ای که تنها با فکر کردن افراد آغاز و اجرا می شوند نیز بخش سرگرم کننده چنین فناوری خواهد بود.

نواقص: زمانی که امکان دسترسی به مغز انسان فراهم بیاید، در این صورت امکان سوء استفاده و استراق سمع افکار خصوصی انسان، دست کم به صورت نظری، به وجود خواهد آمد. به گفته IBM انسانها از هر دستگاهی که بتواند افکار آنها را آشکار کند، هراسانند اما پیش بینی انجام شده ارتباطی با چنین دستگاهی ندارد. با این همه زمانی که صحبت از واقعی شدن ایده یک داستان علمی تخیلی به میان می آید، باید بخشهای تاریک آن را نیز در نظر داشت.

4- شکاف دیجیتالی از بین می رود: IBM پیش بینی می کند هزینه تلفنهای هوشمند و خدمات آنلاین به اندازه ای پایین خواهد آمد که همه انسانها قادر خواهند بود به شبکه جهانی متصل شوند. به این شکل شکاف میان داراها و ندارهای جهان دیجیتال ناپدید خواهد شد. مهندسان IBM در حال حاضر در تلاشند این رویا را به واقعیت تبدیل کنند. IBM در هندوستان در حال ارائه فناوری هایی است که می توانند امکان استفاده از تلفنهای همراه را برای افراد بیسواد یا کم سواد نیز فراهم آورد.

نواقص: مسئولیت مدیریت چنین بهشت دیجیتالی به هیچ وجه آسان نخواهد بود و از این رو هواداران حریم خصوصی باید درباره آن نگران باشند. از سوی دیگر با افزایش اتکای دولتها بر روی شبکه های دیجیتالی برای توزیع خدمات، زندگی برای افرادی که نتوانند یا نخواهند به این شبکه ها متصل شوند به جهنمی بزرگ تبدیل خواهد شد.

5- هرزنامه ها متوقف می شوند: سیستمهای رایانه ای ویژه فیلتر کردن اطلاعات به اندازه ای در تشخیص تنظیمها و اولویتهای کاربران سازگار خواهند شد که به دستیاران دیجیتال حقیقی تبدیل شده و اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد که به آن نیاز دارند و در مقابل هرزنامه ها و اطلاعات بی استفاده را فیلتر خواهند کرد. طی پنج سال آینده فناوری در اختیار انسانها قرار خواهد گرفت که قادر خواهند بود از تکنولوژی که ابررایانه واتسون را در رقابت تلویزیونی "جئوپاردی" هدایت کرد استفاده کنند. چنین فناوری می تواند بلیط کنسرت هنرمند مورد علاقه شما را بدون آگاهی شما و به محض آغاز فروش بلیطها برایتان رزرو کند.

نواقص:

در صورتی که فناوری مشابه فناوری ابررایانه واتسون به دستیاری دیوانه تبدیل شود، و یا اینکه نسبت به اطلاعات شخصی کاربر وفادار باقی نماند، پدیده هایی که هکرها عامل آن خواهند بود، آنگاه است که نگرانی های زیادی درباره حریم خصوصی به وجود خواهد آمد.




تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1390برچسب:معرفی فناوری های برتر 5 سال آینده,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

آداب جشن شب يلدا در ايران باستان

يك پژوهشگر فرهنگي در يزد با بيان اين‌كه مراسم شب چله يا شب يلدا از روز «انارام» در اواخر آذرماه شروع مي‌شود، گفت: جشن شب يلدا در ايران باستان، بخصوص از آن زمان كه انديشه‌ي يكتاپرستي و مزداپرستي در اقوام ايراني پديدار شد، به‌وجود آمد.

 

صديقه رمضانخاني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ايران‌شناسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در يزد، بيان كرد: در ايران باستان با توجه به اين‌كه مردم بيشتر كشاورز يا دامپرور بودند و به مرور با تضادهاي طبيعت مانند روز و شب، گرما و سرما، روشنايي و تاريكي و حتا خوبي و بدي و دوستي و دشمني آشنا شدند، در باور آن‌ها آنچه براي زندگي مفيد بود، از جلوه‌هاي اهورامزدا به‌شمار مي‌آمد و آنچه براي آن‌ها زيان‌آور بود، از جلوه‌هاي اهريمن دانسته مي‌شد.

 

او ادامه داد: با توجه به اين‌كه روز زمان فعاليت، كشت و كار و تفريح مردم بود، آن را پديده‌اي كه آفريده‌ي مزدا است مي‌دانستند و شب را به سبب اين‌كه پر از سكوت، ترس، اسرار و تاريكي بود و در كنار آن، دزدي و شبيخون بود و اموال‌شان مورد تعرض قرار مي‌گرفت، آفريده‌ي اهريمن مي‌دانستند.

 

وي اظهار كرد: ايرانيان باستان براي اين‌كه تا اندازه‌اي شب‌ها را بي‌آزار كنند و از ترس و وحشت آن بكاهند، آتش مي‌افروختند و در پناه روشناي آتش، شب را به صبح مي‌رساندند و معتقد بودند با افروختن آتش، دامنه‌ي روشنايي نيروي اهورامزدا بر نيروي جادوگران و ديوها غلبه مي‌كند و در واقع جادوگران از خانه‌هاي آن‌ها دور مي‌شوند.

 

رمضانخاني گفت: آن‌ها باور داشتند براي اين‌كه جادوگران و ديوها در خانه راه پيدا نكنند، بايد اين آتش در خانه افروخته و مدام روشن باشد و از آنجا كه درازترين شب سال، شب يلدا بود و شب طولاني مي‌شد، به انگيزه‌ي اين‌كه فردا روشنايي بيشتري دارند و روز درازتر مي‌شود، شب تا صبح دور حلقه‌ي آتش مي‌نشستند و شادي مي‌كردند و به پرستش اهورامزدا و دعا خواندن مي‌پرداختند.

 

او بيان كرد: ايرانيان باستان نشستن به دور آتش را «آتشان» مي‌ناميدند و خاموش كردن آتش گناه بزرگي محسوب مي‌شد و معتقد بودند با خاموشي آتش، ارواح خبيث به خانه‌هاي آن‌ها حمله مي‌كنند. بنابراين هر شب تا پگاه صبح، فردي را مأمور مي‌كردند تا آتش خاموش نشود. البته در بعضي كتاب‌ها مانند كتاب برهان قاطع، شب را به‌علت غلبه‌ي طولاني تاريكي بسيار نحس مي‌دانستند، ولي روز را چون دامنه‌ي آن بيشتر مي‌شد مبارك و ميمون مي‌دانستند.

 

اين پژوهشگر درباره‌ي ديگر رسوم شب يلدا اظهار كرد: آن‌ها در كنار هم به خوردن ميوه‌هاي پاييزي مشغول مي‌شدند و از آجيل «لرك» كه بسيار مقدس است و از هفت مغزينه تشكيل شده است، استفاده مي‌كردند.

 

وي گفت: خوردن هندوانه در اين شب بسيار اهميت داشت، چون اعتقاد داشتند كه آن‌ها را در سراسر زمستان از سرما و بيماري در امان خواهد داشت. از به، نارنج و ديگر مركبات نيز در اين شب استفاده مي‌شد.

 

رمضانخاني افزود: شب يلدا از جشن‌هاي باستاني است كه همچنان ادامه دارد و بين زرتشتيان و مسلمانان حفظ شده است. در اين شب، افراد يك فاميل در خانه‌ي بزرگ يكي از اقوام جمع مي‌شوند و به خواندن فال حافظ و قرآن مي‌پردازند و در كنار هم غذاهاي سنتي يزدي مانند آتش و شولي يزدي صرف مي‌كنند.




تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:آداب جشن شب يلدا در ايران باستان,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

 

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد "جینسینگ" می باشد که بهتر است آن را "گیاه جوانی" یا "نوش دارو" بنامیم.

در کتاب های سنتی و به عربی ریشه گیاه را "جنسه" و "جنسا" می نامند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و Asiatic ginsengو chinese ginseng گفته می شود.http://asiafpars.uploadasiapars.info/aks/genn/00.jpg

گیاهی است از خانواد? عَشقه Araliaceae که نام علمی آن Panax ginseng می باشد.
ترکیبات شیمیایی

این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است.
خواص و کاربرد

جینسینگ کره ای گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.



سایر خواص جینسینگ عبارتند از:

* افزایش توان ذهنی

* افزایش قدرت جسمانی
جینسینگ

* بهبود فعالیت حافظه

* افزایش شادابی و نشاط

* افزایش قدرت تحمل و پایداریhttp://asiafpars.uploadasiapars.info/aks/genn/15.jpg

* از بین بردن استرس

* مقابله با پیری و عوارض آن

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

* جلوگیری از سردرد

* بهبود بی خوابی و بد خوابی

* كاهش عوارض یائسگی

* برطرف ساختن یا بهبود مشكلات جنسی

* رفع خستگی، ضعف و بی حالی

* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

* تنظیم فشار خون (كاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

* تنظیم سطح قند خون بدن

* مقابله با افسردگی

* تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان

* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

خواص فوق به دلیل وجود تركیباتی خاص به نام جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد.

ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی كند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد.

شواهد به دست آمده حاكی از آن است كه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی كه از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شكایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

مطلب مهم این است كه علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری كننده دارد و كمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.
تهیه چای جینسینگ
 


موارد منع مصرف

* مبتلایان به فشار خون بالا

* بیماران قلبی

* مبتلایان به اندومتریوز

* افراد مبتلا به شیزوفرنی

* افراد مبتلا به دیابت (باید مراقب افت قند خون باشند)

* زنان باردار و شیرده (جینسینگ شبیه هورمون استروژن عمل می کند)

 

 




تاریخ: سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:عصاره جینسینگ قرمز کره ای,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی